OT: Heslo na Seznam.cz

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Září 12 14:10:37 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 12.9.2014 od Cihak na dkv.cd.cz:

> Uvědomte si co se stalo. Seznam Saše zablokoval účet a oznámil jí že
> v rámci bla bla bla zlepšení služeb jim má sdělit telefonní číslo
> aby si mohla změnit heslo. Teprve když kverulovala vyrukovali se
> strategií č. 2 - tj. že spamuje.

Když u mě budeš hostovat, záškodníci se zmocní tvého hesla a začnou
spamovat, co myslíš, že se stane? Jakmile se ve frontě poštovních
serverů objeví statisíce mailů, administrátoři okamžitě zjistí, přes
který účet to jde a změní heslo schránky, aby to nemohlo pokračovat.
Fronta spamů se smaže. A mně dají vědět. Já ti zavolám a řeknu ti, ať
si vyčistíš počítač a pak změníš heslo na nějaké jiné.

To je běžný postup. Jenže u mě budeš zákazník, ke kterému já
přistupuji individuálně, budeme se znát, budeme v kontaktu. Na Seznamu
tohle možné není, tam to musí fungovat jinak. Stejně jako na Gmailu.
Takže když k něčemu dojde, změní se heslo. Ale jak asi potom si to
heslo zase změníš zpět? Je třeba nějaká jiná cesta, třeba právě
zaslání kódu SMSkou. Nebo ti to heslo mají snad poslat do schránky, ke
které heslo už nemáš? Jak by sis to asi přečetl? A když já zavolám do
Seznamu, že jsem majitel schránky Alexandra Svobodová, jak si to asi
ověří? Budou mi věřit?

Mají ti snad poslat dopis? Kdo to asi bude platit? Kdo to bude balit a
nosit na poštu? Proč by to dělali? Každý má dnes alespoň jeden mobil.
Je to snadná cesta a je to levné. Já nechápu, proč pořád všude vidíte
nějaké nekalé úmysly.

Vy si mnozí asi vůbec nedovedete představit, co to znamená provozovat
poštovní server. Tam je tolik průserů, vyjednávání se spamovými
registry, hlídání obyčejných spamerů i těch velkých.

Berete to tak, že se někde zaregistrujete, dostanete e-mail adresu
zadarmo, pak tam zavoláte a řeknete: "Jo, já jsem Tonda, to je moje
e-mail adresa, dejte mi heslo." a oni vám ho dají?

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem