OT: Heslo na Seznam.cz

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Pátek Září 12 13:44:12 CEST 2014

Přesně.

Uvědomte si co se stalo. Seznam Saše zablokoval účet a oznámil jí že v rámci bla bla bla zlepšení služeb jim má sdělit telefonní číslo aby si mohla změnit heslo. Teprve když kverulovala vyrukovali se strategií č. 2 - tj. že spamuje.

Kdyby skutečně spamovala (nebo někdo za ni) probíhalo by to jinak. Seznam by jí zablokoval účet a oznámil by jí že spamuje. Ať si to dá dopořádku a pak ať si (přes telefon ?) účet odblokuje.

Já netvrdím, že se nemůže stát že Sašin účet někdo naboural. Jen ve světle toho jak to probíhalo se mi to jeví nepravděpodobné - lépe řečeno že to zablokování účtu bylo způsobeno spamováním.

Jo a ještě jsem zapomněl na jednu důležitou otázku. Jsou tu i další uživatelé Seznamu kteří jsou ve stejné situaci jako Saša ? Pokud se tento problém týká jen Saši, tak bych možnost toho spamování tak vehementně nezavrhoval. Jen bych kroutil hlavou nad způsobem jakým ji Seznam informoval.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of gatilo
Sent: Friday, September 12, 2014 1:15 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Heslo na Seznam.cz

 12.9.2014, 13:06:44

Vidim nekolik moznosti:
1) zadne nabourani so Sasina uctu neni, jde jen o seznamackou vymluvu
2) k nabourani doslo, slovnikovym nebo brute-force utokem
3) k nabourani doslo, pres nejakou potvoru co na Sasa v pocitaci.

Ani v jednom z vyse uvedeneho, nevidim zadny zpusob, jak by zaslani nejakeho kodu na telefon, mohlo zvysit odolnost proti novemu utoku po zmene hesla.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz