OT [BIO] Kde jsou vosy ?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Září 5 13:26:05 CEST 2014

Zdravím,
  omlouvám se za malé páteční OT s biologickou tematikou.
  Toto roční období bývá typické výskytem vos. Oždibují kde co, u popelnic
poblíže stravovacích stánků jich bývají roje, jedinou švestičku u nás na
stromě nenechají nenakousnutou.
  Letos mohu konstatovat, že během léta jsem NEVIDĚL VOSU. Fakt, ani jednu.
Obvykle, když obědváme venku, bývají nechtěnými hosty a jsou s nimi někdy
potíže. Když obědváme vevnitř, vlétají otevřenými okny. Kuchyň jich bývá
plná. Letos ale naprostý klid.
  Na jaře vosy ještě byly, matky se snažily zakládat hnízda na místech jako
obvykle. Později jako by je postihla nějaká pohroma. Ne, že by se mi po nich
stýskalo, ale nedávno mne to "trklo" (obvykle, když něco chybí, nevšimnete
si toho hned) a při rozhovoru s kamarády jsme si uvědomili, že to bude asi
globálnější. Moje konkrétní zkušenosti jsou ze severočeského kraje, ale
kolega z okolí Příbrami potvrzuje totéž.
  Nevíte o tom náhodou něco ?
    Zdraví Pavel