indukcny ohrev - material

balu@home balu na k-net.fr
Čtvrtek Září 4 21:35:55 CEST 2014

ohrievaju aj virive prudy aj hysterezne straty.
Zalezi od materialu a velkosti objektu. Cim je vzorka mensia, tym je
obycajne frekvencia vyssia. U objektu vasej velkosti (10-20mm) sa
pouzivaju radovo stovky kHz, pri vykonoch v rade jednotiek kW, u velkych
zeleznych ingotov to ide dole az na jednotky kHz, alebo 500Hz a peru sa
tam stovky kW a viac.

U nemagnetickych materialov logicky prevladaju virive prudy, u
magnetickych je to kombinacia. Dielektricke straty su takmer vzdy
zanedbatelne. Vzdy je dolezita vodivost. To co spominal Wek - keramiku,
ktora sa v mikrovlnke ohrieva je frekvencne uplne mimo aplikacii
indukcneho ohrevu.

Material, ktory sa pouziva na jadra cievok (nejaky ferit) ako drziak nie
je zly z hladiska vodivosti a vydrzi velmi vysoke teploty. Vcucne Vam
ale silociary, takze do ohrievaneho objektu sa potom uz vela nedostane.
Ja som skusal pajkovat konektory na hrubej sklotextilovej platni a
drzalo to zatial dobre.

b.