indukcny ohrev - material

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Čtvrtek Září 4 19:42:03 CEST 2014

Ahoj Jano,

Dňa 4. septembra 2014 17:04, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal(-a):

> Nie je keramika ako keramika, niektore maju aj pomerne velke RF straty.
>
> Mam sadu navonok identickych salok, z ktorych niektore sa v mikrovlnke
> zohreju viac ako ich obsah, ine funguju "normalne".

Ako sa dostala do reci keramika, to vidis vyssie. Ja som mal naozaj na
mysli klasicku hrciarsku hmotu. Bol som minuly rok v Banskej Stiavnici v
banickom muzeu v meste a tam som si uvedomil pri pohlade na vsetky tie
dvestorocne technologie, co vsetko ludia vedeli urobit bez elektriny a
mobilnych telefonov. No a jedna z expozicii sa venovala alchymii v tom
najbrutalnejsom zmysle slova. Bol to zazitok vidiet vsetky tie mysticky,
misky a vahy... Tak ma napadlo, ze tuto nas kolega by sa mohol inspirovat
tiez a nieco ako "modulit" ci ako sa ta hmota z cias rozpadajuceho sa
socializmu volala, skusit tiez.

Keramika, zalezi na tom ake mas poziadavky, ake materialy mas k dispozicii
a ake su vyrobne moznosti a technologie. Ked som sa tomu mal moznost
venovat, tak to bolo tak, akoby som bol v kniharskej dielni mojho otca a
opravoval stare modlitebne knizky... Ale klasicka technologia vyroby roznej
keramiky a opravy starych kniziek su uz dnes stara a nepotrebna vec, ktoru
je najlepsie vygumovat z mozgu... Teda ked sa pozriem na ludi v najblizsej
krcme, tak to su vsetko nepotrebne veci. A kedze tak ako to vyzera v
najblizsej krcme, tak to vyzera na celom Slovensku, tak sa treba venovat
pestovaniu hrozna a vyrobe vina, to je kseft na cely zivot... Zial pochopil
som to dost neskoro. :(

Ale aby som sa vratil k tej keramike, myslim si, ze nejaka tvarovatelna
hmota, ktora sa vypaluje niekde medzi 800-1000C by bola najvhodnejsia.

> wek
>
> PS. Andy, nemusi to byt priamo skola, napokon by to priamo jedna skola asi
> neuzivila, moje deti napriklad chodili zo skoly do takeho "detskeho
> centra" co je na sidlisku, a tam bola okrem ineho aj keramika - skus sa
> pozriet u vas v DK.

Vidis ja deti nemam a vcera v novinach povedali, ze kazdy druhy trpi
impotenciou, tak zrejme v zivote ani ziadne mat nebudem. Takze zhanat
zaujmove kruzky pre deti, moc neviem. Ale vsimol som si dnes pri
obhliadkovej jazde MHD, ze v inych stvrtiach maju napr. cvicisko pre psov,
ktore bolo plne deti s ich milacikmi. Neviem ani to ako dopadol dom deti
tuna vo vedlajsej stvrti a ci este vobec robia nieco pre deti, ked tam
obcas vidis roznych inostrancov... Naproti tomu dom kultury este nejako
funguje, pretoze maju svoje putace po celej stvrti ale to vacsinou na
divadelne predstavenia a ine komedie. Jedine, co nejako funguje je zimny
stadion...