OT Taky audio - vykon potrebny pro reprodukci zvuku vystrelu

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Středa Září 3 03:18:52 CEST 2014

Vždycky reprodukovaný výstřel bude jen plofnutí. Výstřel v místnosti může
přivodit i krátké bezvědomí jak útočníka, tak obránce pouhým zvukjovým
projevem. Pak záleží na tom, kdo se probere první. Taky může na následky
zvukového šoku umřít. Já nevím, ale spíš bych tam za nějakýma dveřma pustil
hodně nahlas nějaké ukrajinské nadávky.

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>

  Zajímalo by mne, jak musí být dimenzovaná aparatura, aby kvalitně
reprodukovala zvuk výstřelu z běžné krátké palné zbraně, např. Glock
9x19mm. Jde tedy hlavně o okamžitý výkon, jak zesilovače, tak repro,
aby to vydalo zvuk skutečně hodně blízký reálnému výstřelu a ne jen
nějaké zkreslené "plofnutí", které by bylo každému pro smích.
  Jde mi o případné odstrašení zloděje v uzavřeném objektu :-). Není
moc velký, takže dočasná ztráta sluchu, jako by nastala nejspíše po
reálném výstřelu, je velice vítanou a žádanou vlastností :-).
  Zatím jde o otázku na čistě "akademické" úrovni, zda to má smysl
a nebo je lépe začít stavět "samostříl" např. na nábojky do nastřelovačky