znizenie hlasitosti audiosystemu

Úterý Září 2 18:34:34 CEST 2014

> Narazil som na svetovom internete na nieco ako "RCA Line Level Audio
> Attenuator". Ako som pochopil, jedna sa o obycajny odporovy napatovy delic,
> ktory sa zaradi pred zosilnovac a deli napatie. Uvazujem 1:10, t.j. 20 dB
> vykonovo cize odpory 1k a 9k. Predava sa to dost draho, ale to by som
> poskladal aj sam.
> Je toto to spravne riesenie?

A co vám brání to hned vyzkoušet? Vytáhnu odpory z šuplíku, zbastlím dělič,
zapojím a mám v pěti minutách jasno, jestli je to vhodné řešení.

> Dalsia pripad mam podobny, ale to je receiver, cize radio integrovane so
> zosilnovacom. Co by spravil napatovy delic 1:10 zaradeny pred reproduktorom?

Dělič je zbytečný, stačí odpor do série z reproduktorem. Nějaké desítky
ohmů, vhodnou velikost vybrat experimentálně.

> Ako je to s indukcnostou beznych metalizovanych, resp. tych vykonovych
> bielych hranatych keramickych (pre pripad zaradenia k reproduktoru)
> odporov, ma cenu to riesit, alebo pre audiofrekvencie vyhovie akykolvek?

Pokud to rádio chcete poslouchat jako kulisu, tak vás nějaké hifi parametry
nemusí zajímat. Navíc indukčnost odporu je zanedbatelná, vzhledem k
indukčnosti reproduktoru.

P.K.