RE: RasPi + FHEM + editace přes FTP

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Říjen 29 09:57:47 CET 2014

Doporučoval bych odinstalovat nebezpečný FTP server a používat SSH a k němu jako klienta pro windows třeba WinSCP. Co se týká práv, vytvořte si novou grupu a přidejte do ní všechny potřebné uživatele.

sudo groupadd mojegrupa
sudo usermod -g mojegrupa mujuzivatel (nebo pokud dosud neexistuje: sudo useradd –G mojegrupa novyuzivatel)

K nastaveni grupy u souboru/adresare:
sudo chown majitel:grupa soubor  (u adresáře přidejte –R pro rozšíření nastavení do všech podadresářů a souborů)

K nastavení práv:
sudo chmod XXX soubor (kde X je číslo 0-7 vyjadřující nastavení bitů práv (pořadí rwx) pro 1.Vlastníka 2.Grupu 3.Ostatní, tedy například chmod 750 znamená vlastník 111, tedy rwx, grupa 101 rx a ostatní 000 – tedy nic. Zase u toho funguje –R)

Jakub Šerých

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Půhoný
Sent: Wednesday, October 29, 2014 7:11 AM
To: HW-news
Subject: RasPi + FHEM + editace přes FTP

Zdravím konferenci,

hraju si tady s RasPi, kde mám nainstalovaný FHEM (http://fhem.de/fhem.html) - funguje to super, jen bych uvítal možnost upravovat/kopírovat/mazat soubory přes FTP.

Nainstaloval jsem FTP serever, ale mám tam problém s tím, že když změním vlastníka adresáře z fhem na ftp nebo opačně, tak funguje buď jedno nebo druhé. Jak tohle řešit?

Možná je to triviální, ale s linuxem mám jen minimální zkušenosti.

Díky,

Honza

S pozdravem Ing. Jan Půhoný

www.puhy.cz<http://www.puhy.cz/>
puhy na puhy.cz<mailto:puhy na puhy.cz>

Navštivte nás na Facebooku:
http://www.facebook.com/puhy.cz

Následujte nás na Twitteru:
https://twitter.com/puhycz

Náš kanál na YouTube:
http://www.youtube.com/user/puhyeu

Připojení k internetu a VoIP telefonování
http://www.puhy.net