FTDI a klont

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Říjen 23 20:12:15 CEST 2014

Tak dobre, pomaleji:

Pokud vim, klony se dostaly i k velkym distributorum, takze kdo je tam
koupil a vyrabel z nich, ma peska a na sve vlastni naklady tedy "rad
bude" vymenovat cipy za originaly (pokud si bude jisty, ze nakoupil
originaly). V idealnim pripade cipy vrati distributorovi, ten svemu
dodavateli a tak dal az k Cinanovi. I kdyby tomu tak bylo, tak realne
tomu vyrobci nikdo neuhradi naklady na stazeni zbozi od zakaznika, cas a
praci, spojenou s vymenou, distribuci k zakaznikovi. Vyrobci tak
vzniknou vicenaklady, ktere musi rozpustit v dalsich vyrobcich - tedy to
uhradi zakaznik. Kruh se uzavira.

Samozrejme na to zareaguje Cinan a upravi klony tak, aby lepe simulovaly
original, jen bude muset i u klonu zvysit cenu, aby se mu to rentovalo :)

A takova tresnicka na dortu - upravit prislusny .inf, aby akceptoval
nulovy VID/PID je prace asi tak na minutu s tim, ze pul minuty hledam,
kam jsem ten ovladac vlastne odlozil.

Predpokladam, ze tohle bude mi dohru u nejakych soudu, ono se to
zakaznikum (typicky v USA, kde je "dobrym" zvykem zalovat kohokoli za
cokoli) libit nebude, tipnul bych si na prohru FTDI. Podle meho je to od
FTDI jeste nasobne vetsi kravina, nez to klonovani trpet.

No a k te spolehlivosti - ani nevim proc, ale mam Xkrat radeji Prolific
(jeee, to zase bude mela) a FTDI mam doma jen tam, kde jsem si nemohl
vybrat...

Pavel Kutina