OT: Jaky linux na domaci PC ?

Sull Ivan sam.list.hw na gmx.com
Čtvrtek Říjen 23 19:50:45 CEST 2014

Zdravim,

pred lety jsem resil neco podobneho.
zkusil jsem po XP Ubuntu LTS - at mam klid na dlouhou dobu. Ani ne po roce se mi preskladaly ovladaci ikonky, lista se presunula + x dalsich zmen, nejenom funkcnich, ale hlavne vizualnich.
A automaticky upgrade, i kdyz jsem to mel zakazan.

Momentalne bezim na Linux Mint uz vic nez rok - jedina vec, ktera vyzadovala muj zasah, byl upgrade z Mint 16 na Mint 17.
Funknce, ani vizualne (az na nejake nepodstatne malickosti) absolutne zadny impakt.
Mam to s prostredim Mate - nevyzaduje mnoho zdroju, a je docela svizne.
Jelikoz to mam na doma, kde pracuju ja, zena a synove si pousteji pohadky, nejake neustale zmeny opravdu nejsou akceptovatelne.

Dobrou veci je, ze se prihlasim ja pod svym uctem a prostredim a mam rozdelanou praci, kdyz potrebuje neco zena, jenom prepne uzivatele a dela si svoje ve svem prostredi ... atd. neovlyvnujeme se navzajem.
detto s aplikacemi, se start menu (deti to maji redukovane), pozadi, nastavenim klavesnic...

ad nahrada XP: jsem se nejak asi pred mesicem potkal s ReactOS, jakozto free nahrazkou Win. Neni to Linux, ale primo Win - dokonce se v nem daji spoustet stare aplikace z Win.
https://reactos.org/wiki/Welcome_to_the_ReactOS_Development_Wiki

Ale jak jsem to pochopil, neni to jeste pripravene do realu, je to zatim vyvojova verze.

  Sam