3D tisk přesnost ?

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Čtvrtek Říjen 23 11:49:58 CEST 2014

Když se tu tak pěkně rozjela debata o 3D tisku zeptám zkušenějsích se na jednu věc kterou momentálně řeším.

S jakou přesností vytištěných předmětů lze vlastně počítat ? Já toho zatím vytiskl málo a šlo o věci které jsem honem potřeboval. Takže jsem ještě neměl čas na nějaké laborování s parametry tisku. Jde mi o to, že vše co jsem vytiskl bylo o nějakých cca 0,4 mm větší ve všech směrech. Trysku mám 0,5mm. Pokud mám ale ve vytištěném předmětu nějaké díry tak jejich rozteče přesně sedí. Jen vytištěná díra má menší průměr. Zatím jsem to řešil tak že jsem to dopiloval jak bylo potřeba. Ale rád bych se naučil vytisknout to přesně. Působí to na mě tak, že tryska jede po obvodové křivce a plast se tak rozlévá mimo požadovaný rozměr. Já bych předpokládal že tryska pojede o poloměr vytlačeného plastu uvnitr tištěného objektu takže se plast nevyleje mimo požadovaný obrys. Zatím předpokládám, že mám něco špatně nastaveného ve sliceru nebo mi to dává moc plastu a ten se pak vytlačuje mimo požadovaný obrys. Nebo se musí rozměry předmětů navrhovat v nějakém násobku průměru vytlačovaného plastu ? Nevím. V této chvíli bych potřeboval odpovědět na základní otázku s jakou přesností lze asi tak +- počítat a případně pokud někoho napadá nějaký tip kde bych mohl dělat chybu tak sem s ním.

	Martin.