[OT][AUTO] Ako zvysit viskozitu kvapaliny do ostrekovaca

AZE aze na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 23 01:35:31 CEST 2014

Etylalkohol není nebezpečný odpad, ale přítel člověka :)
Nevidím důvod zvyšovat viskozitu, jen správně vychladit.
aze

----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, October 22, 2014 9:57 PM
Subject: [OT][AUTO] Ako zvysit viskozitu kvapaliny do ostrekovaca

Vazeni kolegovia,

dovolte jednu OT otazku. Kazdy rok, ked na jesen nalejem do auta zimu
kvapalinu do ostrekovaca (bezna supermarketova kvalita, t.j. to, co je
podla mojho kolegu a aj podla smradu nebezpecny chemicky odpad tymto
sposobom nenapadne rozptylovany do prostredia :-) ) a ostrekovac mi zacne
len tak slabo cakat. Ked na jar znova nalejem letnu kvapalinu, ostrekovac
znova zacne striekat podla ocakavania. Opakuje sa to uz niekolko rokov, a
aj teraz, a lezie mi to na nervy.

Moja laicka nicim nepotvrdena teoria je, ze cerpadlo je zubove (ako si ho
pamatam zo Skodovky, kde som pritiahnutim jeho drziaka o karoseriu
reguloval jeho otacky :-| ), a ta zimna kvapalina kvoli vacsiemu obsahu
etanolu je menej viskozna ako samotna voda.

Predpokladajme, ze je tato hypoteza pravdiva - prosim poradte, cim by som
zvysil viskozitu tej kvapaliny bez rizika poskodenia cohokolvek
suvisiaceho a bez vyznamneho zvysenia teploty tuhnutia?

Dakujem

wek

PS. Do cerpadla liezt nemienim, bo hadicky smeruju kamsi do utrob blatnika,
naznacujuc potrebu minimalne zdvihaku alebo valat sa pod autom, plus nie
bezvyznamna rozborka...