Re: Návod na stavbu 3D tiskárny od Petra Zahradníka

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Říjen 22 10:57:08 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 22.10.2014 od RV:

> To, ze tvuj Rebel tiskne zrovna dobre a nekomu ne je presne o tom,
> ze ta konstrukce je spatna. Proste nezarucuje opakovatelnost montaze
> a zajisteni provoznich vlastnosti, protoze to je principialne spatne
> reseni (tech lidi jak je videt co si povolujou motory je tady vic
> ;-)).

Těch Rebelů a Průšů jsou ve světě desítky tisíc. Asi jim to nějak
jede. Asi to nějak opakovatelné bude.

> Priznam se, ze nechapu proc si nekdo dava praci s vyrobou pevnych
> spojek, ktere se musely soustruzit, vrtat, zavitovat misto toho aby
> se dole pred motorem vytisk domecek s loziskem, osadila se zavitovka
> na d loziska a osazeni se hadicovou spojkou spojilo s motorem. Pokud
> pominu vytisteni toho domecku (coz jak se zda neni problem) tak je
> to zmena jen v koupi jednoho loziska za par Kc a osoustruzeni
> zavitovky aby slo do loziska.

Co na tom nechápeš? Ta konstrukce je takhle vymyšlená, to je prostě
Rebel 2, kterou autor takhle vymyslel. Když tu konstrukci změním,
nebude to už Rebel 2. Tohle si může každý upravovat, jak chce, pokud
bude mít chuť. V konstrukci je uvedeno, že tam mají být pevné spojky
nebo třeba hadičky. Já jsem se rozhodl pro pevné spojky. Osazovat
křivou a nepřesnou závitovou tyč do ložisek je zbytečné.

> Misto toho mi tady budes obhajovat, ze to tak je vymyslene uz
> puvodne v Rebelovi, ze to staci kdyz je to tiskarna za 10kKc a ja
> nevim co jeste.

Opravdu si myslíš, že mám zapotřebí tady něco obhajovat? Tvrdili jste
mi, jak to musí blbě tisknout, jaká to musí být hrůza, jak to musí
házet. Tak jsem vám ukázal fotku, co z toho leze. Takže moje pevné
spojky jsou super, desítky mnou dodaných spojek jsou ale blbé? Asi 40
tisíc Průšů ve světě, které tam mají také pevné spojky jsou také blbé?
Všem to tiskne blbě, všichni si povolují šrouby, jenom já to mám super
asi nějakým záhadným kouzlem? Co je tohle za argumenty?

Myslíš si, že nevím, jak by takové uchycení mělo vypadat? Myslíš, že
nevím, že by tam měly být domky s ložisky s kosoúhlým stykem? Myslíš,
že nevím, že by tam neměla být vůbec závitová tyč, ale kuličkový šroub
s maticí bez vůle v ceně té tiskárny? Myslíš si, že nevím, jak by mělo
vypadat třeba CNC obráběcí centrum?

> Porad jsi chtel aby ti lidi napsali nejake pripominky - jsem ti ji
> napsal a evidentne je spatne, ze nejsem rozjasanej jak si
> predstavujes. Pokud se mely psat jen kladne ohlasy tak sis mel ten
> kanal pojmenovat Co Vas bavi na Zahradnik se bavi.. :-(

To jsi Radku asi špatně pochopil. Já tady nesbírám žádné připomínky na
úplně cizí konstrukci 3D tiskárny, ke které dodávám součásti. Protože
ty součásti dávám do kupy a prodávám jako sadu pro Rebel 2, nepřísluší
mi, abych tam cokoliv měnil. Ano, dávám tam trochu jiné uchycení cívky
s plastem, to ale není žádný zásah do konstrukce. V okamžiku, kdy
změním úchyty motorů a závitových tyčí, bude z toho něco jiného. Tohle
dělat nechci a nesbírám na to žádné připomínky. Ta konstrukce je
ověřená spoustou lidí, je v ČR velmi oblíbená a je to prostě tak.

Sbírám tu připomínky ke své práci, nikoliv k práci kohokoliv jiného.
Až budu třeba dělat vlastní konstrukci 3D tiskárny a zeptám se tady,
jestli je to blbě, nebo dobře, tak pak bude možné něco změnit, pak to
bude o připomínkách.

> Ja chapu, ze jsi do toho investoval cas a penize, ale nechapu proc
> obhajujes neobhajitelne.

Ano, Radku, souhlasím s tebou, tahle cizí konstrukce RepRap stojí za
prd, že mi to jako jedinému na světě tiskne dobře, to je čirý zázrak a
raději bych to ani neměl nikomu říkat, protože přece technicky to není
absolutně možné.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem