Re: Návod na stavbu 3D tiskárny od Petra Zahradníka

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Říjen 21 22:22:38 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 21.10.2014 od Admin HWnews:

> No ta konstrukce je veskrze spatna to se na me Petre nezlob.

Radku, já se na tebe vůbec nezlobím. Koneckonců ani nemám proč, já
jsem tuhle konstrukci nevymyslel. Takže stížnost možná správná, ale na
špatném místě.

Jinak, na této konstrukci (nebo v bledě modrém, že to zase na motoru
visí) pracují ve světě desítky tisíc 3D tiskáren projektu RepRap.

> Celou axialni silu zachycuje kulickove lozisko v motoru, ktere na to
> neni staveno.

Já s tebou klidně budu souhlasit. Ale hned dodám - ono je krásné si o
tom teoreticky povídat a vymýšlet, ale prostě takhle ty tiskárny
pracují a fungují. A tisknou a tisknou, ačkoliv na to ta ložiska v
motorech nejsou stavěná.

> Navic pevna spojka je dost drijak co se tyka vibraci (kdyby se to
> nedejboze vic tak se to rozpadne) a tak jak je provedena tak nehrozi
> ze by to nejak nehazelo - proste to hazet na konci bude.

Osa Z popojede o kousíček směrem nahoru na začátku tisku každé vrstvy.
Je jedno, jestli to vibruje, nebo nevibruje, nic se nerozpadne. Tohle
není CNC frézka.

> Spravne by tam melo byt axialni zachyceni cele zavitove tyce a k ni
> napojeny motor pruznou spojkou, ktera nema za ucel nic jineho nez
> prave eliminovat nesouosost.

Ano, však jsem psal, že přesně takhle to mám na Vellemanovi.

> Tady se hresi jen na to, ze ten Z posuv jezdi pidirychlosti a nejak
> se to tam ukvedla...

Tady se hřeší na to, že je to levné a přesto funkční. Já k tomu
přistupuji úplně stejně. Neříkám, že to jsou stroje za miliony. Buďme
realisti.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem