Re: Návod na stavbu 3D tiskárny od Petra Zahradníka

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Říjen 21 21:26:08 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 21.10.2014 od Lukas Burda:

> No zrovna tohle je kámen úrazu u tvé stavebnice. Ty pevné spojky
> byly v našem případě opravdu nepoužitelné. Zatím jedem jako spoustu
> lidí s hadicemi (oproti těm tvým pevným mnohem lepší) a zrovna
> dneska dorazily konečně pružné Al spojky. A co tak čtu nejsme v tom
> zdaleka sami. Pevná spojka na Z ose bývá opravdu u Rebela problém.
> Vždyť i tady to už někdo zmiňoval.

Já s tím, Lukáši, nesouhlasím. Hadice jsou podle mě špatná volba,
pružná spojka také. Aby pružná spojka fungovala správně, musela by být
ta závitová tyč pevně uchycena minimálně nahoře. Tak to mám například
na Vellemanovi, nahoře matice drží závitovou tyč a dole u motoru mám
pružnou spojku.

V případě Rebela je to řešeno tak, že závitové tyče není možné pevně
uchytit, spojka ponese hmotnost celého pojezdu osy X. Navíc, pružná
hliníková spojka se tam nevejde s PEEK hotendem, celokovový je vyšší,
tam se možná vejde, možná taky ne.

Já mám na Rebelovi ty samé pevné spojky a ta tiskárna jede ve dne v
noci a tiskne velmi dobře. Kdybych dal do sady dílů hadice, vyšlo by
mě to daleko levněji než tyhle pevné spojky, které se musí soustružit.
Ale nedal jsem je tam, protože si právě nemyslím, že je to dobré
řešení.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem