Re: [OT] Reklamace tiskárny Samsung

Sull Ivan sam.list.hw na gmx.com
Úterý Říjen 21 14:33:05 CEST 2014

Zdravim,

> vím, že toner tuto závadu způsobit nemůže
s tim bych si dovolil ne tak uplne souhlasit. Je to podobna vec, jakou jsem se snazil vyzsvetlit u inkoustovych tiskarnach.
Zarizeni je konstruovan na materialy s presne danymi vlastnostmi. Jak jsou jine (coz  'neoriginaly' obycejne byvaji), muzou se 'dit veci'.

proces u laseroveho tisku je docela jednoduchy (vyznacene hlavni kriticke body):
svetlo vybije elektrostaticke pole na optovalci, na zbytek se nanesou opacne nabite castecky toneru (KB1).
ten se pak 'pretahne' dalsim elektrostatickym polem (znovu opacne polarity) na papir (KB2), ktery se posune do fixovaci jednotky (zapekani a vlisovani do struktury papiru - KB3). mezitim se optovalec ocisti od zbytkoveho toneru (KB4), ktery se umisti do sberne casti (KB5).

pri neoriginalnich soucastkach muze dojit k situaci:
KB1 - nanese enormne mnozstvi toneru, ktery muze opadavat jeste pred nanesenim na papir
KB2 - na valci zustava vic toneru, muze zacit opadavat, jeste nez dojde k cisteni
KB3 - toner muze mit jinou zapekaci teplotu, nez je nastaven pro fixaacni jednotku - muze se 'ropzrskavat', 'rozprasovat'
KB4a - stiraci lista je poskrabana materialem, na ktery nebyl navrzen. (jeste navic vuci beznemu opotrebeni), toner zustava na valci, nebo opadava do prostoru tiskarny
KB4b - stiraci lista nestiha odstaanit veskery zbyly toner (rovnaky efekt jak KB4a)
KB5 - sberna cast je dimenzovana na urcity cyklus cisteni. obycejne pri pouzivani jinych materialu prilis preplnen (byva tam sice senzor, ktery zablokuje tiskarnu a vyvola hlaseni o servisu - ale muze se stat, ze se i tak dostane ven)

a jelikoz uprosted tiskarny se (skoro) vsechno hybe, je tam proudeni vzduchu, ktery puvodne je urcen i na chlazeni.
s prenosem nadnormativnich zasob toneru se prilis neuvazuje, a tak ten se dostava treba i na ridici elektroniku.
toner je smes zivic a uhlikatych castecek, takze dochazi ke svodum, skratum, nahodnym signalum, ...
muze byt usazen v 'neviditelnem' mnozstvi, ale dokaze nasekat paseku.

je fakt, ze moje praxe je cca 20 let stara - ale nektere veci se moc asi nemeni.

:)

PS: jo, mohl jsem napsat rovnou: pred setkanim techiky s technikem vzdy odplnit originaly, co to jde

  Sam