pozarni hlasice - princip

Pavel Urbancik hw na itherm.cz
Pondělí Říjen 20 22:36:08 CEST 2014

Nejsem odbornik na hlasice, ale jen zvedavy servisak.

Jeden nas zakaznik je vyrabi.

Delaji hlasice s ionizacni jak popisujete, s fotozavorou (kour vede svetlo),
termistorem (alespon toto mi bylo receno), s detekci CO a kombinace
zmineneho

Pavel

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláda Andel
Sent: 20. října 2014 22:14
To: konfera
Subject: pozarni hlasice - princip

U dcery začal pípat požární hlásič, že má slabu baterku. Nikdy jsem se o
tuhle techniku nezajímal, jen vím že za bolševika dělala Tesla Liberec
požární hlásiče s radioizotopovým zářičem. Měřil se proud přes ionizovaný
vzduch, proud vlivem kouře (zastínění zářiče) klesnul. Hledal jsem od něčeho
podobného návod a koukal jsem jak je to dneska levné.
http://www.zabezpecovaci-zarizeni.cz/pozarni-hlasice-detektory/pozarni-hlasi
c-a-detektor-koure-fireman3-jb-s02-s-normou-en14604-%5BAAA100%5D
V popisu je napsané, že je tam optické čidlo a  jinde jsem si přečet, že to
funguje přes rozptyl světla.

To tenhle mnohem jednodušší princip nedokázali využít už dřív? Nebo se
dělají i čidla se zářičem? Pokud ano, je mezi jejich vlastnostmi nějaký
rozdíl?

Anděl