RE: OT: Tramvaj vs. auto s majáky

SvobodovaA na szdc.cz SvobodovaA na szdc.cz
Pondělí Říjen 20 11:49:34 CEST 2014

Hezké skoro poledne,

	v české legislativě je to vlastně stejné. A můj názor je stejný, jen jsem to nenašla ani v zákonu odrahách, ani v zákonu a provozu na pozemních komunikacích. Každopádně i řidiči policie by měli respektovat zákony fyzikální, jak tu již někdo zmínil, protože ty se obcházejí docela špatně :-)

	Ta konkrétní mimořádka je stejně zajímavá, musela to být solidní šupa. Avšak toto mimořádka http://www.dicr.cz/u-studence-se-stretla-tatra-s-vlakem na první pohled odporuje právě těm, již zmiňovaným, fyzikálním zákonům.

Saša Svobodová

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Karol Bujaček
Sent: Monday, October 20, 2014 11:36 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Tramvaj vs. auto s majáky

Zdravím,

Neviem ako presne to je v ČR, ale u nás zhruba takto:

„Vozidlo“ je motorové vozidlo, nemotorové vozidlo a električka.

„Motorové vozidlo“ je nekoľajové vozidlo poháňané vlastným motorom s výnimkou prípadu podľa písmena f) a trolejbus.

[ f) sú chodci, ručné vozíky, elektrické vozíky pre invalidov, ... ]

Vodič vozidla, ktorý pri plnení špeciálnych úloh používa zvláštne výstražné znamenia (ďalej len „vozidlo s právom prednostnej jazdy“), je povinný dbať na potrebnú opatrnosť tak, aby iných účastníkov cestnej premávky neohrozil.

Tj. môže obmedziť, nemôže ohroziť. Ak niekto z nich rozmláti električku, alebo aj čokolvek iné a argumentuje tým, že „mu mali uhnúť, pretože mu nad hlavou blikal maják“, tak podľa môjho názoru porušil zákon tým, že zanedbal opatrnosť a ohrozil iných.

No, a máme tam zahrnutý aj trolejbus aj električku :)

Karol Bujaček