amaterska deep space network

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Neděle Říjen 19 01:30:33 CEST 2014

No, jestli stačí na  amatérské EME spojení wýkon dejme tomu 100W   tak
pro Mars bude třeba o 100dB víc, protože s citlivostí už asi nic moc
neuděláme, musíme nahoru s výkonem.
tedy 1000000 MW.
    Větší problém to bude ale směrovat signál na Mars pod tak malým
úhlem, předpoklad je ozářit celý Mars bez přezáření do okolí aby se
mohlo všechno odrazit a co nejméně energie se vyplýtvalo právě přezářením.

Když jsme u těch výpočtů, mě by zajímalo, jaký je ekvivalentní odražený
výkon z Měsíce na zem je při vyzářeném výkonu dejme tomu 10kW ERP ze Země.

Jde o to, že se odrazí zase jenom nepatrná část výkonu dopadlého na
měsíční povrch. Dá se  nějak definovat kolik?