Dvoumetrove pasmo...

Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz
Sobota Říjen 18 15:15:40 CEST 2014

Zdravím,

protože cca 1x za měsíc někam na kopec vyjedu a jsem 24 hodin v provozu,
tak si myslím, že je zařízení pravidelně testované.

Olověné akumulátory nabíjím hned po závodě, protože je to dobré na jejich
životnost.

Přibližně před 2 roky měl Milan OK1MX přednášku v Holicích o možnostech, jak
by se mohli radioamatéři zapojit.
V podstatě to má 2 roviny.
1) nějaké akutní záležitosti, kdy je potřeba, aby skutečně někdo do 5 minut
byl k dispozici.
2) když je potřeba mnoho lidí a zas tak to nespěchá. (hledání osob, hlídání
uhašeného požáru, hlídání hladiny vody, ...)

Nejlepší je, když je někdo současně dobrovolný hasič a radioamatér ( znám 4
).
Protože je proškolen v tom, jak záchrané složky komunikují a jaký mají
systém řízení.

Já si myslím, že prospěšnost pro společnost je spíš v tom, že je to motivace
k tomu, aby se lidi vzdělávali v technice.
Doma bastlím jen věci, které se týkají vysílání. Pokud bych nevysílal, tak
asi nic moc nebastlím.
V zaměstnání dělám ve vývoji elektroniky. Radioamatérského bastlení si
myslím mě profesně dost pomohlo.

Honza