OT:USB flash zmizely data

Sobota Říjen 18 10:08:20 CEST 2014

Něco podobného se mi stalo s flashkou připojenou přes USB hub dálněvýchodní
provenience. Hub se v nevhodnou chvíli asi nějak zresetoval a flashka pak ve Windows
nešla číst, Windows hlásily, že disk je potřeba před použitím naformátovat. Ale když
jsem se podíval low-level disk editorem, tak tam něco rozumného bylo. Pojal jsem to
jako výzvu (data jsem nakonec měl na počítači, flaska sloužila pro přenos) a taky se
mi nechtělo vyhazovat docela zánovní 32GB. Nakonec patchnutím dvou bitů přešla z
"must be formated before use" opět do stavu "flaska plná dat" a nechybělo nic.
Problém byl na úrovni MFT kde bylo na první pohled něco nesmyslného v atributech pro
$MFT a tím editorem se to dalo opravit.

A kdysi dávno jsem měl nějaké zařízení co umělo pracovat s paměťovou kartou, ale
když byla původně naformátovaná jinde, skončilo to obvykle špatně, protože zařízení
umělo psát jen jedním formátem ale nekontrolovalo, jestli to není jinak (něco stylu
FAT s velikostí sektoru 18,5B ano, cokoli jiného ne). Nemůže to být tento případ?
Nešla by ta flashka naformátovat v tom měřícím přístroji?

D.