infra

Sobota Říjen 18 09:53:29 CEST 2014

On 17 Oct 2014 at 20:45, Draček Fráček wrote:
> Horkovzuch necham na nekoho jineho.
> Co vas zaji a na infra?
> Postavil jsme nebo spise porad stavim, prestavuje  a vylepsuji jak pec
> vlastni konstrukce tak to cemu rikate infra zarovka na sloupku.
> V mem pripade jde o infra keramicka teliska ,ale to je detail.

Zajímá mě praktická zkušenost. Nějak se mi zdá, že to je dost nedeterministický
postup a že ohřev nemůže být moc přesný. Jednak se to ochlazuje okolím (oproti
nějaké uzavřené peci), a pak co jsem viděl videa na webu(*), tak se to řídilo
pomalým pwm v řádu vteřin, tak to přece musí dost kolísat. A nevím, jestli to vůbec
měří teplotu (jak?) anebo jestli je řízení nastavené výrobcem empiricky (otevřená
smyčka nastavení teploty na displeji -> pwm) anebo jestli proces uživatel prostě
řídí stylem oko vidí.

Je to použitelné obecně na libovolné osazování širokého spektra SMD od odporů přes
TQFP a QFN třeba až po BGA anebo to je spíš tak, že se člověk způsobem pokus-omyl
naučí používat to na tu jednu konkrétní akci (třeba opakovaná výměna stejně velkého
čipu v mobilu/PSP) a když přijde něco nového, zase bude laborovat?

(*) např. videonávod: http://www.youtube.com/watch?v=RrA-trDZPNs

David Obdržálek