Dvoumetrove pasmo...

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Pátek Říjen 17 20:50:37 CEST 2014

Bych s tou komunikací při pohromách byl trošku opatrnej, i když už se to od
povodní v roce 1997 hodně zlepšilo. Tehdy se navzájem neuměli domluvit a
jedinej komu nějak fungovala síť byl Eurotel.
A jak amatéři pomáhali - mě nejdřív málem zatkli, že jsem si dovolil volat
na kmitočtu povodňového štábu, ale naštěstí až poté, co si vyslechli, že ta
holčička v zatopeném činžáku v Olomouci má už 40 horečku a velmi se to
zhoršuje. Tak tam poslali obojživelný transportér, protože kolem domu byly
asi 4m vody a slušnej proud.
A druhej den jsem na něm jezdil a dělal "spojaře" mezi hasičema, záchrankou
a vojáky. Protože nad Olomoucí fungoval převaděč, kterej pokryl okolí tak,
že se dalo doopravdy komunikovat z ruky.
Takže za mě ano, občas je to potřeba a doufám, že už to potřebovat nebudu, a
nechám si to jenom na hraní.
A profesionálně jsem se k tomu dostal při rádiovém pokrývání železničního
tunelu. Co si hasiči navymýšleli bylo skoro neuvěřitelné. Na druhou stranu
se jim nedivím, protože Matra, co používá policie je všechno jiné, než
zařízení vhodné na práci při zásahu.

Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of gatilo
Sent: Friday, October 17, 2014 8:12 PM
To: HW-news
Subject: Re: Dvoumetrove pasmo...

 17.10.2014, 20:06:26

Pri povodnich na Morave, v r.97 radioamateri nejakou komunikaci zajistovali.
Jak dulezitou a v jakem rozsahu nevim.
Dokazu si predstavit scenare (ty lepsi), kdy statni slozky funguji jak maji
a nejaka pomoc od radioamateru je vcelku zbytecna.
A dokazu si predstavit jine scenare (ty horsi), kdy to "statni"
funguje bud spatne nebo vubec, a potom bude kazdej clovek s vysilackou k
nezaplaceni.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz