OT: kosačka príkon naprázdno

Robert Vida vida.hu na gmail.com
Pátek Říjen 17 07:13:42 CEST 2014

Dobrý deň

Kúpil som si kosačku na trávu:
http://www.supa.sk/kosacky-rucne/elektricke-rotacne-kosacky/elektricka-kosacka-stiga-combi-40e/.
Tajne som dúfal, že tam je asynchrónny motor s priamym náhonom noža . V
skutočnosti je tam komutátorový motor. Otáčky sú sprevodované remeňom. Nôž
sa otáča ťažko. Ten prevod má také straty že po 10 minutách činnosti bez
záťaže to začne smrdieť (cítiť zhorenú gumu.) Zmeral som príkon. Naprázdno
(bez kosenia) to má príkon 1000W. Na oske motora je vrtula, ktorá vytvára
prúd vzduchu na transport trávy do koša. Po odstránení vrtuly a noža som
zmeral príkon 800W. Tie príkony sú strašné. Podla mňa to nie je kosačka ale
teplovzdušný ventilátor s vedľajšou funkciou kosenia. Kam sme sa to
dopracovali...

A teraz otázka: Je možné v súčasnosti kúpiť kosačku ktorá by mala podstivý
asynchrónny motor s rozumnými stratami? Videl som už asynchrónny 550W motor
(stĺpová vŕtačka z Lidla) ktorá mala na prázdno (bez založeného remeňa)
300W príkon. Na tom motore po 20 min činnosti sa datala spraviť praženica...

robo