Re: Jakou koupit mikropájku?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 16 22:16:24 CEST 2014

Dle mého názoru jsou ty mosazné "špony" alespoň o 1000 % lepší, než jakákoli
houbička. Jen se u některých hrotů stává, že jdou po čase pocínovat i tam,
kde to výrobce neplánoval (což třeba mně nevadí, ale znám i lidi, kterým
ano). Tohoto vedlejšího efektu se dá docílit i nalitím tavidla do obyčejné
houbičky.

Zda to má vliv na životnost, nevím, ale čistí fakt mnohem líp.

PH

Od: Kuba Jan <honza.kuba na gmail.com>

"Když jsme u těch mikropájek, neví někdo, kde se dá koupit v "metráži"
taková ta houbička, "špongia" na čištění hrotu? Originální jsem koupil
asi 5 ks za dlouhý peníze a je mi jasné, že
jsem někomu draze zaplatil to nastříhání a zabalení pod značkou. Mám
pocit, že podobná houba jen ve větším provedení a s potřebnými parametry
bude dostupná jako nějaké zednické nebo mycí příslušenství. Také by mě
zajímalo, jestli někdo místo té otírací houbičky používáte tu mosaznou
drátěnku, třeba :
http://www.ebay.com/itm/Welding-Soldering-Solder-Iron-Tip-Cleaner-Cleaning-
Steel-Wire-With-Stand-Set-/200826080850?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2ec22
ace52

Někdo mi tvrdil, že se při používání "suchého" čištění prodlouží
životnost hrotu, protože se prudce nezchlazuji mokrou houbou. Jaké s tím
máte zkušenosti?"