RE: Lepení PLA

František Burian BuFran na seznam.cz
Středa Říjen 15 10:59:44 CEST 2014

Aha ! To se mi stávalo taky (2x), pouze s ABS od Mladče, přesně jak
popisujete akorát s PEEK. Zubatice proškrabala filament který se kousl. Ten
stačilo vytáhnout a zavést zpátky.  Problémů může být několik. Příčina
kterou jsem odhalil já je ta že hlava je příliš chlazena velkým množstvím
protékajícího materiálu, a při nižší teplotě trysky už se materiálu ven
nechce (klade větší odpor). Po zvýšení teploty a snížení rychlosti posuvu na
místech kde to hodně prcá plast (horní a dolní závěr) už se mi toto nestalo
ani s Mladčí.

Franta.

---------- Původní zpráva ----------
Od: Cihak na dkv.cd.cz
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 15. 10. 2014 7:45:41
Předmět: RE: Lepení PLA

"

No, já jsem pro zjednodušení napsal ucpaná tryska. Ve skutečnosti nevím co
se vlastně stalo. Prostě zubatice se točila a plast se neposouval. Jestli se
to zadrhlo v extruderu nebo byla ucpaná tryska nebo to bylo úplně něco
jiného nevím. Pokoušel jsem se hned reagovat a ještě za tisku tam filament
nacpat zpět a "profouknout" to což se mi bohužel nepodařilo. Po přerušení
tisku stačilo filament vytáhnout a nacpat zpět, ucítil jsem jak to zalezlo
do taveniny a z trysky zase plast začal lézt. Takže to možná tryska nebyla.
Ještě mám podezření na jednu mechanickou závadu ale tou manipulací těsně po
přerušení podávání plastu jsem si znemožnil ověření této možnosti. Používal
jsem PLA od Petra. Mám celokovový extruder a trysku 0,5 mm.

    Martin.
"