alternativa k STM32F4DIS-BB

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Říjen 14 21:01:19 CEST 2014

On Tue, 14 Oct 2014 20:25:59 +0200
"Petr Labaj" <labaj at volny.cz> wrote:

> To jako že to nefunguje vůbec?
> Nebo to nefunguje jen po připojené té sondy?
> Nějak jsem to z toho příspěvku nepoznal.
> Pokud to nefunguje vůbec, tak nechápu, že to výrobce prodává.
> A pokud to nefunguje jen po připojení sondy, tak nechápu, že si
> na to někdo stěžuje.

Hej, napisal som to tam ozaj dost blbo.

Na tej doske je ako PHY klasicky DP83848 a je prevadzkovany v MII rezime s tym, ze 25MHz hodiny su generovane z mcu. Toto funguje bezchybne aj napriek debilne natiahnutemu hodinovemu signalu.

Aby sa dalo vyskusat RMII, clovek si tam musi doletovat 50MHz oscilator (co ako tam na fore pisem, je tiez dost vyzva), a tie hodiny potom uz maju prilis velky sklz na tom cca 15cm privode, kym dojdu k mcu, takze su uz voci datam prilis posunute a cely ethernet viac nechodi nez chodi (chodi ale s prisernou chybovostou). Ked sa tam pripojila sonda, tak to zacalo chodit, predpokladam, ze vdaka zatazenym a teda skreslenym hodinam sa posunul aj datovy vystup PHY prave v tom vhodnom smere, alebo take nieco. Je lahko mozne, ze v ST to raz vyskusali s nejakym konkretnym oscilatorom, ktory mal dost makky vystup, takze to potom fungovalo podobne ako ked som to ja zatazil, a uz si tym viac hlavu nelamali.

Ako som tam bol pisal, stacilo tu drahu (ktora isla tam a naspat kvoli vyvedeniu na hrebene) seknut a rucne prepojit (tiez vyzva), a potom to uz chodilo ako oci. Mimochodom, je to najrychlejsi a na casovanie najkritickejsi signal na celej doske, takze kazdy navrharsky elev by sa snazil ho natiahnut co najkratsi - a ak by ste tu dosku videli, hned by Vam bolo jasne, ze sa to dost jednoducho da - len by bolo byvalo treba mysliet.

wek