ethernet s IP

Pavel Brychta pavel.brychta na duhasys.eu
Pátek Říjen 10 20:20:46 CEST 2014

Hmm, tak to bude nejspíš o přístupu - já naopak píšu pod přerušením právě
části, které potřebují být rychlé, nebo realtimové (tedy nejspíš to "vyšší
poslání"). Pokud se bavíme o malých CPU (jako např. zmiňované Arduino), tak
použít IRQ jen na to, aby v přerušení nastavilo vlajku ENC28_NECO_CHCE a já
si to pak stejně v hlavní programové smyčce ošetřil je hodně zbytečné.. A
pokud jde o sériový port tak to zmiňované Arduino to má řešené stejnou
filozofií - knihovna Serial (obsluha UARTU) je z principu pod přerušením,
neboť je realtimová a program skutečně běží v loop(). Ostatní přerušení v
CPU se dají normálně použít...

Pavel Brychta

-----Původní zpráva-----
From: Petr Labaj
Sent: Friday, October 10, 2014 2:32 PM
To: HW-news
Subject: Re: ethernet s IP

Ano, pokud je obsluha Ethernetu to hlavní, případně to jediné co
dané zařízení dělá, tak pak to jde. Ale pokud má dané zařízení
poněkud "vyšší poslání", tak je to značně omezující.
Pokud by byl hlavní komunikační kanál třeba UART, tak tam taky
snad člověk automaticky sáhne po použití IRQ, i když by to mohl
pollovat.
I když vlastně nevím - mám pocit, že jsem někdy v dřevních dobách
projektu Arduino četl, že tam se primárně všechno jede v nějakém
loopu bez použití IRQ. Ale možná to byla jenom pomluva, nevím.

PL