převod času z protokolu Time

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pátek Říjen 10 19:45:15 CEST 2014

Zdravím,

když jsem tady viděl ten modul wifi ESP8266, přemýšlím nad tím, že si
udělám hodiny (budíka) synchronizované s domácím routerem. Jako
nejjednodušší zdroj času se mi zatím jeví služba Time (pěkný dinosaurus)
- to je tcp server, který vrátí aktuální čas ve formě dvojkového doplňku
- 32 bit číslo od periody 1.1.1900. (proč ne od 1970 jako jiné unix funkce?)

např před chvílí bylo 3 621 950 576 ( 0xD7E29470).
Jak z toho dostat aktuální čas a datum?

Další věcí je vyparsovat datum a čas ze služby daytime, která to vrací v
"human readable" tvaru. Možná to bude i jednodušší, protože to vrací
včetně přestupných roků (a vtařin), které bych v cpu musel řešit samostatně:

Connected to raspberry.zapadlo.local.
Escape character is '^]'.
10 OCT 2014 19:42:00 CEST

Jak podobnou úlohu řešíte vy? A nebo se mám na to vykašlat a nastudovat
NTP? (ale tam mě problém převodu unixstamp čeká taky)

Díky

Petr

--
Petr "Zapik" Zapadlo