STM32 external CLK

V P vvitty01 na seznam.cz
Pátek Říjen 10 13:32:40 CEST 2014

">>> RDY bit se nastavuje, kdy? oscilator zacne kmitat a stabilizuje se

> Je tam rafinovany citac do 2^N.

Hm, tak to ma pan kolega Dresler musel zle pochopit - ja som myslel prave
na prosty citac s hodinami zavesenymi na vystup oscilatora; on zrejme
myslel na nejaky fixny casovac odcasovany nejakym internym RC oscilatorom,
alebo tak nejak..."

To je mozne, az pujdu na kavu tak si s nim o tom promluvim :)

Nic takoveho tam pro standardni oscilatory neni.

"N by slo pomerne lahko experimentalne zistit... "
Urcite ano, a nebo se staci zeptat pokud to k necemu budete potrebovat. Neni
to zrovna tajna informace. Nakonec je to popsane i v poznamce uvedene
nize...

"> Cim se èítaè nuluje v mnì
> dostupné návrháøské dokumentaci nevidím a jen kvùli tomu je otravovat
> nebudu, mùj tip je e se resetuje pøi ka dém pokusu o start oscilátoru.

To by tiez islo vyexperimentovat... az sa raz budem velmi nudit... ;-)"
Ja Vam tu nudu asi budu zavidet :)

"> Z jeho rafinovanosti plyne tez poznamka tykajici se pokusu zapinat HSE
bez
> krystalu (nebo ext clk), viz napr. RM0091, kap. 7.2.1.

V RM inych rodin som vsak takuto poznamku nenasiel, co ma znova vedie k
hundraniu o kvalite STM32 dokumentacie... (bez smajlika)"
Ano, tomu rozumim, ani me se nelibi a proto se snazime ji zlepsovat. Snad je
to aspon tam kam muzeme sahat videt...

Ta poznamka by se mela postupne objevit i v dalsich manualech, je soucasti
sdilene kapitoly a vezme se v potaz pri nove generaci dokumentu. A nova
generace se pochopitelne dela zejmena kdyz jsou podstatne duvody proc ji
udelat, ona sezere pomerne dost zdroju (a tim nemyslim vypocetni vykon
nejake masiny ve sklepe...).

Duvod proc jsem ji tam nechal doplnit je hlavne v te druhe pulce -
nemoznosti vypnout obvody oscilatoru pokud se pokusite jej nahodit bez
krystalu. Puvodni autor kapitoly pred lety nedostatecne zvazil zvidavost
uzivatelu a neosetril v dokumentaci tento v podstate chybovy stav.

Jeste poznamka - v tomhle nam pomaha sledovat ruzna fora a diskuze kde
uzivatele na dokumentaci konstruktivne nadavaji. Takze pripadne konkretni
pripominky prijimam i na tomto mailu, nejlepe oznacene urgent aby nezapadly
mezi konferencni prispevky.

"Ale inak ta poznamka znamena aj to, ze ten RDY bit je vlastne na ucel, co
sme zamyslali - t.j. detekovat pouzitie krystalu vs. ext.oscilatora tak,
ze sa zapne bypass a sleduje sa ci nabehne RDY - nepouzitelny, kedze ten
citac nacita aj ten sum, co z toho holeho krystalu liezt podla vsetkeho
moze."
Souhlasim.

"""V tej poznamke sa odporuca pouzivat CSS, ale to je predsalen o nieco
zlozitejsie, lebo tam treba ratat aj s tym NMI co to vyvola a tak. A
vobec, ten sum za urcitych okolnosti nemoze byt taky, ze ani ten CSS
nezareaguje?"
Ale jo, muze, pokud budete mit dostatecny sum na to aby stihnul zakmity na
pinu dlouhodobe resetovat CSS tak muze. Ale takove prostredi urcite neni
zrovna beznym a pokud takove navrhar ma, mel by si byt vedom pripadnych
dusledku.

Dalsi level zabezpeceni lze pouzit z drive zminovane Class B a zjistovat
jaky je pomer toho co leze z HSE vuci tomu co leze z HSI. Pokud to bude mimo
ocekavany rozsah tak SW prislusne zareaguje. Prislusne rutinky jsou nekde na
nasem webu k dispozici v ramci baliku.

"Na druhej strane, ako je to s PLLRDY? Aj ten je odvodeny len od citaca,
alebo aj od vystupnej urovne fazoveho detektora (co je skutocna indikacia
locku PLL)?"
Omlouvam se ale toto ted nemohu zodpovedet. Nevim to a urcite to nestihnu
zjistit - musim dnes doopravit novou dokumentaci :-)

"
Pfuj, uz zase davam privela otazok... ;-)

wek