Re: Hlídání čtyřnožců v bytě

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Středa Říjen 8 09:52:35 CEST 2014

Kamera s hlidanim zon. Ale neni to nic levneho.

Michal
  ----- Original Message -----
  From: Roman Trunk
  To: hw-list na list.hw.cz
  Sent: Wednesday, October 08, 2014 9:49 AM
  Subject: Hlídání čtyřnožců v bytě

  Přeji dobrý den,

  a prosím o radu. Byl jsem rodinou pověřen, abych zajistil monitorování pohybu koček po bytě. Představoval bych si "krabičku", která vydá signál, pokud se v okruhu jednoho metru objeví čtyřnožec. Ten metrový okruh tak nějak vyplývá z praxe - průchod kočky dveřmi, přítomnost kočky v zakázaném území (kuchyňská linka, stůl, vstup do ložnice, police s kytičkami).

  Nabízí se kocoury očipovat (resp. čip / tag dát na řemínek), nicméně zde asi bude problém s dosahem - ten bude nejspíš v řádu centimetrů. Dále jsem uvažoval směrem electronic article surveillance, či spíše něčeho na tomto principu (rámy jak v obchodě bych v obýváku nerad). Je něco takového dostupného / sestrojitelného za rozumnou cenu? Přitom by bylo dobré, kdyby sousedé i nadále mohli sledovat rádio a televizi...

  S různými kapacitními systémy nemám vůbec žádnou zkušenost - i když by to možná řešil nějaký theremin a měření frekvence (MCU tam bude tak jako tak), ale tohle už bude reagovat i na dvojnožce (resp. na cokoliv), stejně jako PIR či optická závora.

  Jako elektronik-amatér bych nerad byl průkopníkem slepých uliček, proto prosím o nakopnutí správným směrem - existuje-li a není-li již samotné zadání nesmyslné. Děkuji.

  Zdraví,

  Roman Trunk