Sutaze mladych elektronikov ZENIT, 31. rocnik

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pondělí Říjen 6 11:47:16 CEST 2014

Vazene osadenstvo,

cas velmi rychlo ubehol a rozbiehame organizaciu 31. rocnika sutaze
mladych elektronikov Zenit. Mozno pripomeniem, ze ZENIT je sutaz
studentov stednych skol v elektronike, strojarstve a programovani. Sme v
hw konferencii, takze nas zaujima samozrejme elektronika. Krajske kola
prebehnu v decembri 2014, celoslovenske kolo vo februari 2015.

V krajskych kolach sutazi priblizne 160 studentov a v celoslovenskom
kole sa stretne 32 najlepsich slovenskych mladych elektronikov.

Sutaz ma teoreticku cast, kde studenti vypracovavaju testy zamerane na
teoreticku elektrotechniku, elektroniku, meranie, cislicovu techniku a
prakticke znalosti. Nasleduje prakticka cast, kde studenti realizuju
zadany elektronicky obvod. Pre krajske kola to napriklad znamena
pripravit 160 kompletnych sad materialu.

Minuly rok sa nam prvy krat podarilo do organizacie sutaze zapojit
externych partnerov, co nam umoznilo vyrazne zvysit uroven celeho
podujatia. Mohli sme pouzivat lepsie suciastky, sofistikovanejsie
zapojenia, navrhovali sa plosaky v profesionalnom prostredi, vyrabalo sa
uz len fotocestou.

Par fotografii z minuleho, 30. rocnika, najdete tu
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/Zenit2014/

Na tento rok som si dal novy ciel, chcem aby vitazi dostali naozaj
hodnotne ceny, ktore im pomozu sa dalej rozvijat v oblasti elektroniky.
Pracujem na tom, aby renomovane zahranicne laboratorium ponuklo vitazovi
platenu mesacnu staz. Takisto mam predstavu ze by mohli vitazi dostat
digitalne osciloskopy. Som presvedceny ze ciel je to realny a dosiahnutelny.

Celkovy rozpocet celoslovenskeho kola je radovo 5000 €. Minuly rok sa ho
podarilo pokryt prispevkami od 4 sponzorov, co bolo pomerne optimalne.
Kazdy pripevok je velmi cenny bez ohladu na absolutnu vysku.

Sme tu vsetci elektronici, vela ludi z priemyslu a firiem, pre ktorych
su tito studenti buduci zamestnanci. Preto by som rad ponukol moznost
podielat sa na organizacii sutaze. Foriem je mnozstvo, napriklad
sponzorsky prispevok, ktory nam pomoze nakupit ceny, ceny pre vitazov,
material pre samotnu sutaz, ceny pre ucastnikov a podobne.

Sponzori na oplatku ziskaju kontakty na najlepsich a najtalentovanejsich
slovenskych mladych elektronikov, mozu sa im predstavit a pripadne
nadviazat spolupracu. A samozrejme vyborny pocit ze pomohli dobrej veci.

V pripade, ak by mal niekto chut nam pomoct ma prosim kontaktujte
osobne, aby sme nezatazovali konferenciu (daniel.valuch na cern.ch).

Dakujem.

D. Valuch (ako organizator a predseda odbornej hodnotiacej komisie
elektronika)

Daląí informace o konferenci Hw-list