[OT] Video za kazdou cenu

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Říjen 5 00:52:27 CEST 2014

Ne všechny informace lze nalézt na stránkách výrobců, proto se na ně také
dělají recenze. A recenze, kde jsou informace obtížně dohledatelné, je
recenze k niičemu... A pokud onu informaci potřebuji, tak ano, pak mi
nezbývá nic jiného, než to video přetrpět.

Neupírám autorovi volbu stylu prezentace, jen mám za to, že by se bez
videorecenzí žít dalo... Prostě se raději podívám na text, doplněný fotkama,
než na video, kde mě mj. velmi omezuje to, že si detail prostě nepřiblížím -
poslat na web 10Mpx fotku je poměrně snadné, u videa ta možnost není, nemůžu
se zastavit a vidět všechny parametry najednou, docela těžko se v tom roluje
(autor se zmíní o X, které v nějaké souvislosti naváže na Y, o kterém se
zmínil před minutou - nebo taky před dvěma. V textu bez problémů
odroluju...) A tak by se dalo pokračovat dál a dál, prostě nejsem příznivcem
zbytečných videoprezentací. (Pod pojmem "zbytečná" myslím taková, která
proti statické recenzi nepřináší žádné další informace o výrobku - u
výrobků, které se například samy pohybují, to video mít smysl může. Nic tím
nenaznačuju :)

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Petr Zahradnik" <clexpert na clexpert.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, October 04, 2014 11:51 PM
Subject: Re: [OT] Video za kazdou cenu

Původní zpráva ze dne 4.10.2014 od Pavel Kutina:

> Neda mi to, abych si nepovzdechnul - svet se fakt asi zblaznil.
> Posledni dobou mam pocit, ze pokud neni nejaka informace uvedena ve
> videu, tak jako by nebyla. Ze je pravy opak pravdou, tedy ze pokud
> je informace ve videu, tak si ji google ani nevsimne, zrejme nikoho
> nevzrusuje.

Byly doby, kdy Google neexistoval. A svět taky fungoval. Chodil jsem
do knihovny, četl papírové knihy a časopisy, telefonoval si s
kamarády. Dnes si chce každý všechno najít okamžitě pomocí Google.

> Co mne k tomu dohnalo? Posudte sami - skoro triminutove video o asi
> dvanacti cislech, ktere by se daly nacpat do jedne krasne, prehledne
> a zaindexovatelne tabulky:

Já v tom problém nevidím. Je to názorné. Nic ti přece nebrání v tom,
abys takovou tabulku sám vytvořil a vystavil na internet. Tady je
aspoň vidět, že si autor ta čísla nevymyslel, ale opravdu všechno
pečlivě zvážil. Ať si každý na internet nebo na youtube dává, co se mu
líbí a co sám chce, ne?

> Bohuzel tenhle trend je az nehezky obecny, za chvili uz nebude ani
> proc tam psat ta cisla, protoze je uz nikdo nebude umet precist...

Ale...

> V tomhle ohledu mne vytacej ruzne "videorecenze", kdy autor dvacet
> minut predstavuje nejaky vyrobek. Takhle prijdu o dvacet minut casu,
> kdy musim pozorne koukat na video,

Proč musíš?

> navic ho jeste poslouchat a vnimat, protoze vetsinu dulezitych
> parametru tam autor pouze odrika, misto toho, abych si behem deseti
> vterin projel stranku a nasel prislusne cislo.

Technické parametry přece najdeš na stránkách výrobce, na to se
nemusíš koukat na videorecenzi.

> Pokud by mne neco zaujalo, jeste si dve minuty budu prohlizet fotky
> a slus. Nechapu. A pije mi to krev.

Tak se prostě nekoukej :-)

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory