MECH: Jak na otvory do plechu tl 0,4mm

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Říjen 2 22:48:33 CEST 2014

Co to zmáčknout mezi kovové 2 podložky?
Na tak tenký a asi i měkký plech by mohly fungovat i vysekávače
na kůži a jiné materiály, prodává se to v celkem levných sadách
(mám sadu za pár korun od Lídla). Ale bývá to odstupňované
po milimetru.

Pro vyřezávání koleček z plexi jsem si kdysi udělal přípravek. Kousek
kovové hlazenky, do ní jsem vyvrtal díru a udělal tak z ní trubičku
(šlo by to rovnou i z trubky vhodného průměru).
Stěny té trubičky jsem zvenčí ojel na brusce do šikma. Tím vznikl řezný
břit, do kterého jsem ještě jehlovým pilníkem udělal pár zubů. Z plexi to
dělalo kolečka pěkně. Myslím, že na díry do měkkého plechu by to
mohlo taky fungovat (je to vpodstatě korunkový vrták).

PL

***********************************

From: "Kuba Jan" <honza.kuba na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, October 02, 2014 10:32 PM
Subject: Re: MECH: Jak na otvory do plechu tl 0,4mm

Nojo, kdyby šla vytisknout kovová krabička s dírou.... :-)

Ten kuželový/stromečkový vrták mám, ale stejně to není ono. Stačí , aby
se to malinko kouslo a opět je z toho kulička.
Prostě není možnost při vrtání krabičku pořádně upnout. Nepatrně to
pruží a to je důvod, proč se to někdy kousne.
Když jsem to sevřel třeba mezi dva dřevěné špalíky, tlak vrtáku to
stejně prohne a strana krabičky se prohne, ohne a zbortí.