OT - vodik z atmosfery

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Listopad 28 15:49:16 CET 2014

>No ja myslim ze hlavni problem zanaseni jsou ostatni plyny - dusik a
>kyslik ktere si na sito "drepnou" a vodik uz tam nepusti. Proto to
>nejspis zahriva aby zrychlil vymenu a delalo to neco meritelneho.

No, v predchadzajucom prispevku pisete, ze ste ten rusky clanok citali. Tak
ste urcite precitali aj to, ze to zohrievanie sa netyka "zbierania vodika
z atmosfery", ale zo zamyslanej aplikacie tych membran v palivovych
clankoch (toplivnyj element). Tam to zahrievanie nie zamerne, ale naopak,
je to dosledok funkcie a sposobuje problemy v sucasnosti pouzivanych
membran.

To "zbieranie vodika" je tam spomenute skor ako kuriozita, ale samozrejme
sa toho novinari chytili. Jedna sa o normalne sito, takze ten vodik z
jednej strany treba tlacit a z druhej tahat; pochybujem, ze to bude
fungovat v navrhovanej konstrukcii harmonikoviteho balona ovievaneho
vetrom.

wek