OT - vodik z atmosfery

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Listopad 28 04:47:04 CET 2014

Moje představa byla spíše nějaká harmonika s velmi hlubokými žebry, takže by
každé žebro mělo třeba 2x90 % plochy základny. Když tato bude mít 1x1 m a
žeber bude 100, dostáváme 180 m2.

To by bylo 180 / 6 = 30x lepší. Ve skutečnosti musíme počítat s plochou skrz
kterou bude ten vítr profukovat, což bude podle úhlu 1 až něco přes 1 m2.
Při 1 m/s by tak bylo potřeba 500 000 sekund, což je asi 6 dní. Na vánek by
to tedy asi nebylo, ale při 10 m/s někde na horách je to již jen 0,6 dne.
Tím se už poněkud blížíme k té noci. Dále by asi bylo praktičtější zrušit
pružinu a místo toho to pověsit na strom, takže v průběhu nafukování plocha
vzroste z 1 na dejme tomu 2 m2 a to už by na noc stačilo.

Pokud ovšem budeme rozumně předpokládat, že to nevysosá všechen vodík, bude
snídaně studená, ale baterky si stejně všichni nabijou.

Potud by to vypadalo hezky, ... ale teď zpět do reality:

http://www.kayelaby.npl.co.uk/general_physics/2_2/2_2_4.html
(http://www.kayelaby.npl.co.uk/general_physics/2_2/2_2_4.html)

Střední volná dráha molekuly vodíku je prý při atm. tlaku a 0 °C asi 110 nm.
To už nezachrání ani jeho závratná rychlost 1700 m/s...

PH

Od: gatilo gatilo na centrum.cz(mailto:gatilo na centrum.cz)
"A ted trocha te odporne matematiky, co ji beztak vymysleli
zidozednari, podporovani naftovou loby.

koncentrace H2 ve vzduchu cca 1ppm, takze i pri 100% ucinnosti
potrebujete prefiltrovat 500 000 m3 vzduchu.
Predpokladejme, ze vas filtr je krychle o hrane 1m, tedy s plochou
6m2. Dale predpokladejme, ze vrstva vzduchu, z niz ucinne probiha
filtrace je treba 1cm, tedy najednou se filtruje 0,06m3 vzduchu. Aby
se za noc, tj. 12h prefiltrovalo 0,5 Mm3 vzduchu, musi se ona vrstva
vymenit 500 000 / 0,06 = 8 333 333 x ,
tedy rychlost vymeny vzduchu musi byt
8 333 333 / (12 * 60 *60 ) = 193 m/s tedy cca 694 km/h.
Preji prijemny pobyt na cerstvem vzduch !
;-)

snídaně."