Pentacon Aspectomat j24b

Středa Listopad 26 08:19:34 CET 2014

Dobré ránko,

	ono je otázkou, co to bylo za projektor. Jestli to byl nějaký Diax, tak
u těch se to prý stávalo, ty totiž neměli chlazení žárovky. Ačkoli, v
textu se píše o běžícím ventilátoru, takže kdo ví, co to bylo za
promítačku. A také hrozně moc záleží na tom, jak je nastavená žárovky
proti optickému systému, protože když se nastaví špatně, tak se velice
rychle zničí znovu.

	Aspectomaty vyráběla firma Pentacon a používali se hodně ve školství a
tam si něco podobného nemohli dovolit. Optika je udělá docela hezky,
výměnné objektivy a uvnitř lampové skříně je tepelný filtr a dvě výměnné
čočky (mění se podle použitého objektivu), také žárovka se dá výškově
nastavit. Proto věřím, že by žárovka měla mít větší životnost, než jedno
promítání :-)

Saša Svobodová