samopajitelny drat

Tomas Chvatal tchvatal na fordiag.cz
Úterý Listopad 25 18:02:44 CET 2014

Pouzivam to. Take jsem to kdysi bral z Cuprum.
Kdyz s nim delam, tak na pajce pridam teplotu tak na 350 st.
Dratek pocinuji jeste ve vzduchu a teprve pak s tim na tistak.
Pockam az se drat prohreje a izolace sleze a pocinuje se to
Trocha kalafuny a pak to jde. Proste to chce vetsi teplotu (delsi cas
prohrati) nez klasika.

s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz

----- Původní zpráva -----
Od: "Ales Filip" <nostromo na khnet.info>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 25. listopadu 2014 12:51
Předmět: samopajitelny drat

Dobrý den,

Koupil jsem si u cuprum.cz samopájitelný drát ENOFLEX 180 průměr
0,315mm. Doteď jsem na bastlení používal drát z UTP kabelu (např.
http://xanadu.khnet.info/wrap/images/tai8540.jpg).
Myslel jsem si, že si ušetřím práci s odizolováním, ale zjistil jsem, že
ten samopájitelný drát nějak neumím použít. Myslel jsem si, že ho
prostrčím dírkou a zaletuju. Ale ta izolace nějak nechce slézt dolů.
Ploška je krásně pocínovaná, ale drát se z ní dá většinou násilím
vytáhnout, a je na něm vidět, že držel jenom za kousek. Když ho ohřívám
delší dobu, tak se sice pocínuje, ale zase se zbytečně přepaluje cín (s
olovem), a není potom lesklý. Pájku mám Wellerku 50W, nastavenou na cca
350"C, tišťák je normální univerzální bastldeska FR3.

Používáte někdo samopájitelné dráty? Kde dělám chybu?

S pozdravem,

--
  Aleš Filip
  Kutná Hora