samopajitelny drat

Kubat Tomas tomas_k na comap.cz
Úterý Listopad 25 13:37:53 CET 2014

dobry den.
zkusenost mam podobnou. pokud si mikropajku nastavim na pajeni "akorat" , tedy ze se mi neprepaluje hrot atd. tak
odizolovani trva delsi dobu, 1 - 2s. nejlepe predem do kulicky cinu + tavidlo. z dratku se najednou zacoudi a je pocinovanej.
primo na desce je to bida. pokud zvednu teplotu o cca 40°C, jde to rychle/lepe, ale neni to pro obecne pajeni nic moc,
proste je to moc horky.
po rade zde na foru, jsem presel na tenkej modrej dratek z farnellu s odolnou izolaci.
tomik.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Ales Filip
Sent: Tuesday, November 25, 2014 12:52 PM
To: HW-news
Subject: samopajitelny drat

Dobrý den,

Koupil jsem si u cuprum.cz samopájitelný drát ENOFLEX 180 průměr 0,315mm. Doteď jsem na bastlení používal drát z UTP kabelu (např.
http://xanadu.khnet.info/wrap/images/tai8540.jpg).
Myslel jsem si, že si ušetřím práci s odizolováním, ale zjistil jsem, že ten samopájitelný drát nějak neumím použít. Myslel jsem si, že ho prostrčím dírkou a zaletuju. Ale ta izolace nějak nechce slézt dolů.
Ploška je krásně pocínovaná, ale drát se z ní dá většinou násilím vytáhnout, a je na něm vidět, že držel jenom za kousek. Když ho ohřívám delší dobu, tak se sice pocínuje, ale zase se zbytečně přepaluje cín (s olovem), a není potom lesklý. Pájku mám Wellerku 50W, nastavenou na cca 350"C, tišťák je normální univerzální bastldeska FR3.

Používáte někdo samopájitelné dráty? Kde dělám chybu?

S pozdravem,

--
  Aleš Filip
  Kutná Hora