monitor BENQ FP91

Zdeněk zdej na atlas.cz
Úterý Listopad 18 06:53:46 CET 2014

Vypadá to na invertor. Na primáru VN transformátorů není napětí. Víc toho
bez osciloskopu nevyzkoumám.
Invertor je na stejné desce se zdrojem, takže náhradní nebude tak levná.
Posvítit na displej baterkou mě napadlo, ale asi byla slabá. Nic jsem
neviděl.

V každém případě dnes kupuji nový. Přes víkend jsem používal 15" LCD na NB a
je to peklo. Špatně na to vidím. :-(
Alespoň si udělám radost něčím novým. Původně jsem chtěl levný TN, ale
skončil jsem u IPS.

Trochu se obávám o podporu pro XP. Z Alzy mi odpověděli, že certifikát
kompatibility pro W7 a W8 znamená nekompatibilní s XP. To se mi trochu
nezdá...
Karta umí full HD, výstup je VGA. Tam je snad kartě jedno, co se připojí?

Zdeněk

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Radek
Benedikt
Sent: Tuesday, November 18, 2014 12:58 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: monitor BENQ FP91

> Svítí kontrolka na tlačítku pro zapnutí. Mění barvu podle přítomnosti
signálu (přepnutí do stand-by). To je asi jediné, co funguje normálně.
> Poslední dobou jsem si občas všiml slabého probliknutí obrazu. Poslední
"bliknutí" vypadalo tak, že obraz zmizel směrem k hornímu okraji. Efekt byl
podobný výpadku vertikálního vychylování u CRT...
> Proto jsem nesázel na podsvícení. Ale je fakt, že nějaké podsvícení by
mělo být vidět i při nefunkčním displeji...
Jsou dve nejcastejsi zavady monitoru. U tech starsich s podsvitem vybojkami
je to nejcasteji invertor - specialni zdroj pro podsvit. Zda monitor jinak
funguje, se da celkem lehce zjistit tak, ze se do nej pusti signal a zepredu
se na nej posviti prudkym svetlem. Mel by byt videt obraz. Proste ze zadu
prosvecovaneho LCD se udela zepredu prosvecovany (i kdyz ty maji vzadu za
displejme odrazku). A invertor nema smysl moc opravovat, ten se koupi jiny
(podobny) a nabastli se dovnitr. Casto je to spis klempirina. Druha zavada
je klasicky odejiteho neco ve zdroji.

Radek (benedikt2hw.cz)