[OT] Jako kdyby koktalo DNS ve Win7

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Listopad 14 18:33:21 CET 2014

Diky, na wireshark jsem nevzpomnel. Zajimavy je, ze co jsem ho nainstaloval
a spustil capture (tam chodi ale ptakovin!), tak mi to jeste nespadlo...

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: spam na nagano.cz
To: HW-news
Sent: Friday, November 14, 2014 4:46 PM
Subject: Re: [OT] Jako kdyby koktalo DNS ve Win7

Wireshark a koukat, co se deje.

L.
--
Stručně  naklofáno na mobilu.

-----Original Message-----
From: Pavel Kutina <hw na prelude.cz>
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Sent: pá, 14 Lis 2014 16:40
Subject: [OT] Jako kdyby koktalo DNS ve Win7

Zdravim,

chtel jsem si vyzkouset nejakou webovinu, normalne mi bezi v siti DNS server
(windows) a webserver (linux, apache), pripisu si do DNS alias k tomu
linuximu stroji, na tom apachi zalozim virtual a vsechno jede.

Mam tu ale stroj s Win7 64, ktery ty moje interni weby vidi, ale ne
vzdycky - je schopen s nim treba dvacet minut komunikovat, pak se odmlci a
treba deset minut se ten server tvari jako nedostupny a v browseru ho
neotevru (ping funguje, nslookup ho vidi vcetne spravneho DNS serveru a tak
podobne). V Eventech samozrejme nic zajimaveho, samozrejme vsechny sporici
mechanismy jsou povypinane (ale ono to udela klidne i behem par sekund po
zobrazeni webu, behem par vterin uz ho nenajde, takze to by stejne nestihlo
nic usnout), vypnuty firewall. Delaji to ve stejnou vsechny browsery, co tu
mam (Firefox, Chrome, IE, Seamokey, Opera).

Tak jsem si rikal, jakoze nemam chut to ted opravovat, nainstaloval jsem
WAMP na lokal. A ejhle, ono mi to udelalo znova i pri pristupu na 127.0.0.1!
Ted uz jsem z toho uplne blbej a netusim, ktera bije - dela mi to jedna
masina s Win7, jine s Win7, WinXP i Linuxem jsou v pohode.

Puvodne jsem si rikal, ze mi "kokta" DNS a proste v rozumnem case neodpovi -
ale to by to fungovalo na lokalu a delaly by to i ostatni masiny. Fakt
nevim, nenapadne vas nekoho neco? Neni to kriticke, nemam nic k nejakemu
vyvoji, jen jsem si chtel vyzkouset nejake drobnosti a tohle je dost
otravne.

Diky za kazdou rozumnou radu.

Pavel Kutina