Spolehlive automaticke prepinani smeru RS458

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Listopad 13 21:52:35 CET 2014

>Ano, presne to mam na mysli. Takze je jedno, jestli vyssi vrstva pouzije
>stav "log. 0" nebo misto toho vyuzije stav "ted se nevysila". Porad je
>to RS485...

A aky zmysel ma trvat na formalnej pravde, ked je to prakticky hlupost, pan
kolega?

Takze ak chcete, ano, z formalneho hladiska je mozne aj take vysielanie
ktore nie je spolahlivo prijimatelne, a mozete to spokojne volat RS485,
akurat je to nikomu nanic.

>No, ale prakticky terminacni odpory samy o sobe bez pull-up/down nezabrani
>tomu, aby se na lince neobjevily nahodne "vzruchy", pokud zrovna nic nevysila..

Zhodou okolnosti tomu brania, pretoze znizuju rozkmit pripadneho rusenia,
takze je mensia sanca ze zarusi prijimace, ktore maju predpisanu
hystereziu.

Ale ako vravim, nie su predpisane, rovnako ako pullupy/pulldowny ci iny
terminacno-pokojovo-urovnovy mechanizmus. V praxi su uzitocne, ale znova,
tych moznosti ako je RS485 aplikovana je mnoho, a tieto "dodatocne prvky"
su prave urcene na potlacenie vplyvu tych aplikacne zavislych problemov, a
preto existuje vela variant - samozrejme za predpokladu, ze nepokazia ten
zaklad. Na webe je kopec literatury, bohuzial, neviem o nicom prehladnom a
uplnom.

wek