Jak funguje zesilovac s j-fet

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Listopad 11 13:32:59 CET 2014

Pokud to má být lineární zesilovač, pak je třeba vyrobit "záporné"
předpětí na G.

na schematu zde je to vidět:
http://www.umel.feec.vutbr.cz/~bousek/eso/008/index.html

G je přizemněno přes Rg, takže  Ug=0.
Proud DS vytváří napětí na RS.  Ug=0, Us=+xV , Ugs=-xV.

Takto vytvořené záporné napětí posouvá pracovní bod do lienární oblasti
a zároveň zavádí zpětnou vazbu, která se dá pro střídavé signály
odstranit dostatečně velkým C paralelně Rs.

Petr