Program pro detekci fake FTDI chipu?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Listopad 11 01:39:52 CET 2014

Nemáte nějaký prográmek k detekci fake FTDI chipů?
Právě mi došla zásilka hraček z eBay a podle vzhledu neumím
poznat, jestli jsou chipy pravé nebo ne. Ty pravé by snad měly být
gravírované laserem a ty padělky jen tištěné, ale podle fotek na
webech to často skoro vypadá naopak.

Mám na Windows nainstalované poslední drivery, které chodí
se všemi (pravými i falešnými) chipy - verzi 2.10.0.
Do instalace problémových nových driverů se mi moc nechce.
Sice změna PID by měla být bez problémů vratná, ale stejně.

Už je znám mechanizmus, jak to FTDI detekuje. Rozdíl je v zápise
do EEPROM. Zápis u FTDI je vždy fyzicky po 32 bitech, ale
posílá se to tam po 16 bitech. Napřed se prvních 16 bitů jenom
nakešuje, a když přijde dalších 16 bitů, tak teprve pak se to
fyzicky zapíše do EEPROM. Kdežto vy falešné chipy zapíšou
hned těch prvních 16 bitů.

Když je znám princip, tak jsem čekal, že se vyrojí spousta Linuxových
programů pro detekci falešných chipů. Ale nemůžu žádný najít.
Možná neumím hledat. Psát to je až poslední možnost, chtělo by
to zase nastudovat spoustu dokumentace.
Nemáte někdo náhodou něco?

Díky.