Jak na korektní zalamování textu

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Pondělí Listopad 10 20:23:52 CET 2014

Zdravim,

doplnil bych jeste na specialni pripady:
- technicka literatura (vzorce, nazvy promennych, nazvy 'odkazu', ...)
- jedntky velicin (cm, km, hodin, datumy, ...) je veda sama o sobe
- psani cisel je taky docela hezka magoriada
- beletria: Pan A mi rekl, ze pujde do mesta B, ale jen v pripade, ze
pan C mu donese balik. (improvizace, ale neco podobneho jsem uz nekde cetl)
- obycejne je treba mazat mezeru pred carkou. a naopak, za carku
pridavat (jednu!) mezeru

kazdopadne, kazdy automaticky zalamovac textu je nutne projit 'rucne'
(okem) a nejlepe v uzke konzultaci s clovekem, ktery danemu textu rozumi.

kdysi jsem narazil na jakousi knihovnu (tusim pro php?), ale uz
predpriprava na prechroustani stalo tolik namahy, ze jsem to vzdal.
samozrejme mluvim o cizim textu - u sveho textu clovek casem se nauci
dodrzovat urcitou stabni kulturu.
vcetne naprosto identickych chyb :)

   Sam