WD MyBook Essentials - bacha na šifrování dat!!!

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Pondělí Listopad 10 17:10:38 CET 2014

On Mon, Nov 10, 2014 at 04:39:27PM +0100, Jan Hovorka wrote:
> Zdravím,
>
> mám 2TB verzi a přímo na disku po koupi byl SW  "WD SmartWare.exe" a tam je
> potřeba zadat heslo, aby to šifrovalo.
> Už se mě to nechce hledat, ale věděl jsem o HW šifrování už před koupí.
> Jsem tam nic nezadával, protože nevím, jak by se to chovalo v linuxu. Nijak
> jsem to teda neověřoval, jestli to šifruje nebo ne,
> když je heslo nevyplněné.

Já nic jiného než Linux nemám. Švagra jsem se ptal a údajně určitě žádné
heslo nezadával. Tak ono to ani nemá žádnou logiku. K čemu je dobré
šifrovat data klíčem uloženým v sériové EEPROM, když zloděj to ukradne
celé - tedy i s tím klíčem. Mě to prostě hlava nebere.
Jediný výsledek je, že když se náhodou nepodělá disk, ale podělá se
můstek s klíčem, tak jste bez dat.
Motivace je mě teda fakt neznámá.

Pokud je Váš disk z řady Essentials, tak máte poměrně vysokou naději, že
šifrujete, pokud je to řada Elements, tak naopak.

Další věc je, že data nejsou asi ukládána monotónně, protože disk je
fyzicky asi OK zpočátku (SMART vyhodil chybu až někde v 60% disku) čte
rychle. Cosi jako:

    pv </dev/sdb >/dev/null

Dávalo přes SATA přes 100MB/s, kdežto přes USB tam skákalo něco mezi
0 - pár KB/s - pár MB/s. To ve mě vyvolává dojem, že se i nějak mapují
LBA sektorů, protože tohle chování/rychlost přes SATA disk vykazuje
někde za polovinou (možná vadná některá plotna nebo hlava).

--
Zito