WD MyBook Essentials - bacha na šifrování dat!!!

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Pondělí Listopad 10 16:11:17 CET 2014

Řešil jsem záchranu dat ze švagrovo externího HDD WD MyBook 750GB a nedá
mi to se nepodělit o čerstvou zkušenost s těmihle, teď už to tak nazývám
- krámy.

Protože z disku šlo čtení velmi pomalu, rozhodl jsem se ho vyndat
z rámečku a připojit ho přes eSATA a data dolovat rovnou.
Uvnitř je nějaký Green Disk
Device Model:     WDC WD7500AADS-00M2B0

K mému údivu šlo čtení na začátku disku kolem 100MB/s, tak jsem si řekl
fajn, blbej je asi ten můstek USB / SATA - tím lépe. Filesystém ale
nešel namountovat. Tak jsem nějakou dobu špekuloval...

Nebudu napínat - ten pitomej WD můstek neukládá data 1:1, jak by asi
každý normálně myslící člověk předpokládal, ale data šifruje. Data
šifruje i když se ho o to nikdo neprosí! Navíc disk je fakt špatnej
v druhé polovině nebo poslední třetině a tam fakt čte pomalu, takže
kdoví jak to tam ten můstek dává. Krom šifrování to snad i nějak
přeskládává.
Já jsem nakonec data vyčetl po mnoha hodinách přes ten blbej WD můstek,
ale na netu jsou případy, kdy si lidi vylomí USB mini konektor a jsou
odkázaní na eBay a shánění přesně správného nového můstku, aby se
dostali na svoje data!
Na tom můstku je chip
    initio INIC-1607E
Což je v souladu s
http://community.wd.com/t5/Off-Topic-Discussions/Bridge-Boards/td-p/353839

Moje jinak oblíbená značka WD má teď u mě velkej černej puntík
a v dohledné době tohle uvěřím u vlastních dvou MyBooků a jestli se to
potvrdí, tak jdou disky ven a data půjdou do clear podoby.
Dle linku výše se zřejmě týká všech takových disků z řady Essentials.

Tohle je prostě normání podraz z pohledu zákazníka. Teď už jedině
kupovat zvlášť normální rámečky a disky a dávat si to dohromady sám.
--
Zito