Arduino Mini Pro - instalace na W7 64

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Listopad 7 21:11:08 CET 2014

Tak to nakonec dopadlo tak, jak od zacatku muselo - pripajel jsem konektor
pro ISP, z bordelu na stole vyhrabal USBasp, nasypal "blink" pro Pro Micro
(https://learn.sparkfun.com/tutorials/pro-micro--fio-v3-hookup-guide),
nasledne jsem si ho zamknul jeste parkrat, pak pro klid duse obnoveni
bootloaderu a kdyz clovek nezapomene inicializovat spravny UART, tak uz si
to nezamkne. Kazdopadne ISP konektor tam prozatim zustal, znam se :)

Pravda ale je, ze nemit alespon ten USBasp, tak je to proste nereagujici
blikajici desticka a vyhozene penize - alespon ve stavu, v jakem to
dorazilo. Podle toho, jak a na co si lidi po forech stezuji predpokladam, ze
ten renonc vznikl uz u Sparkfunu a Cinan to jen okopiroval. No kazdopadne to
zije, konecne si muzu hrat i s necim jinym, nez je pajka nebo drivery -
trochu marodim a je to o dost prijemnejsi terapie, nez nejake zobani ATB a
podobnych sajrajtu :)

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, November 07, 2014 2:24 PM
Subject: Re: Arduino Mini Pro - instalace na W7 64

Myslím, že je to logické chování.
Tohle Arduino má procesor, který má sám na sobě USB.
Na rozdíl od běžných Arduin a MegaArduin s procesory ATmega328, 2568 atd.
U těch běžných je USB tvořeno externím chipem, takže ať dělá centrální
CPU cokoli, USB pořád žije a deska se dá po něm třeba vzdáleně zresetovat.

Ale u toho Vašeho CPU obsluhuje jak vlastní aplikaci (zde to úžasné
blikání LED), tak USB. No a autor toho blikání zřejmě neměl potenciál
na to, aby k blikání přidal jestě dodatečný "přilepek", který by obsluhoval
USB. Takže USB prostě umře.
A protože to asi byl programátor levelu "umím blikat LED", tak pravděpodobně
nevypnul pull-up na sběrnici USB, tedy spínač, který připojuje odpor 1k5
buď na D+ nebo D- (podle požadovaného typu komunikace - Full Speed
nebo Low Speed). No a tak ty Windowsy pořád vidí, že na portu někdo
visí, ale protože CPU komunikaci po USB neobsluhuje, tam tam
nemá kdo provét enumeraci a tedy VID/PID není.

PL