10MHz z 16,384MHz ?

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Listopad 6 09:48:22 CET 2014

>Jo, udìlal. Ten krystal stárne

To mi je jasne, ale to starnutie je relativne pomale a ma nejaky trend
(ktory ten riadiaci sw moze mimochodom tiez "odhadnut"), naviac o tom ten
sw moze "vediet" aj z vyroby - vyrobca si moze na rovnakej konstrukcii
odskusat charakter starnutia.

>a pøi každém opakovaném ohøátí se bude
>chovat trochu jinak
>- i když po vystárnutí už dost podobnì. Teplotní
>dìje jsou pomalé, musí se rovnomìrnì ohøát celý objem a to nìjakou dobu
>trvá. Takže než se to ohøeje, PLL si s tím nìjak poradí.

Pointa prave je, ze ho vobec nebudem ohrievat - vacsina tychto pristrojov
skutocne je v nejakej pomerne dobre termostatovanej (kvoli ludom) pracovni.

---

> ano, robia sa oscilatory, kde krystal kmita okrem zakladnej harmonickej
> este aj na viacerych vyssich modoch (2-3).

Sucasne, alebo sa medzi tymi modmi nejako prepina?

Nemas na toto nejaky odkaz na literaturu, na vecerne citanie? :-) Dakujem.

> Mimochodom je to jedna z asi dvoch zaujimavych veci, ktore dlhe roky
> skumali radioelektronike v Bratislave. Nikdy to ale nedotiahli do
> pouzitelnej podoby a uz pomerne davno im usiel vlak.

Primarne je to IMO toto konkretne nedostatok podnetu z priemyslu, ci ineho
konkretneho ciela (ako je to u vas). Akademika nema co dokopat k
dotiahnutiu veci a rad sa zamota v nejakej vedlajsej zalezitosti.

Ale toto je na debatu na hw-listovici (20.12, pizzeria Emilia v Ivanke,
napriklad?)

wek