10MHz z 16,384MHz ?

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Středa Listopad 5 08:08:04 CET 2014

U toho GSM modulu M8 by mohlo stačit zařadit za něj jednoduchý krystalový filtr a pak ještě dolní propust na odřezání harmonických pokud by to bylo potřeba. V podobné konstrukci používám dvoukrystalový filtr. Samozřejmě za předpokladu že půjde o nějaký běžný kmitočet pro který seženeme krystaly. Ale to lze u normálového kmitočtu předpokládat.

Co se týká toho LC oscilátoru - V GPS Normálech se používají velmi kvalitní krystalové termostatované oscilátory které jsou dolaďované o méně než 1Hz VELMI pomalou PLL. Už jejich vlastní stabilita musí být velmi vysoká. Závisí na ní krátkodová stabilita toho normálu. Myšlenka na použití LC oscilátoru je zcestná. Ale předpokládám, že to bylo myšleno pro ilustraci, ne jako návrh na skutečné provedení.

Jak taková konstrukce v reálu může vypadat se můžete podívat třeba na http://ok1uga.nagano.cz/gps_normal.htm . Já jsem tam použil asi tak nejhorší oscilátor jaký v takové konstrukci ještě lze použít. Důvod je jasný - dostupnost a cena.

A pokud někoho zajímá ten krystalový filtr, tak ten používám tady: http://ok1uga.nagano.cz/12mhz.htm . Zapojení určitě není optimalizované ale pro mou potřebu to takto stačí.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Kuba Jan
Sent: Monday, November 03, 2014 6:04 PM
To: HW-news
Subject: Re: 10MHz z 16,384MHz ?

Ahoj Jirko, zamýšlíš to pouze jako normál, nebo plán je zavěsit na to
nějaký MW TRX.
Nedělám si iluzi o kvalitě výstupního signálu, bude to stejné jako v mém
případě, kdy z něčeho dělám něco pomocí syntézy.
V modulu to bude odvozené od 1PPS nebo od 10kHz syntézou, DSS... Nebo je
známá nějaká jiná možnost  jak přijít k jakémukoliv kmitočtu z "něčeho" ?

Ptám se v návaznosti na odpoved, kterou jsem tu dostal když jsem uvedl
svůj plán dostat 10MHz z 16,384 MHz pomocí synt..:
  Cituji: "hmmm... Vesat LC oscilator na rubidiovy normal, navyse
generovat 10MHz z frekvencie 2kHz. Stabilita a fazovy sum vystupnej
frekvencie bude tak mizerny ze mozete ten normal rovno vyhodit a kupit
si 10MHz oscilator za 50 centov..."

Počítám, že v tom modulu to bude dělané úplně stejně s tím rozdílem, že
já budu odvozovat od 16kHz  :-)